Poradce pro zdravé stravování

Jana Zupková

??????????
0

Jak na detox v roce 2016

      Jarní období přináší novou energii do života. Zatím co v zimě jsme se choulili a potřebovali jsme  teplé jídlo na zahřátí, na jaře cítíme, že chceme zařadit více svěžích a čerstvých potravin do  svého  jídelníčku.  

Nejlepší jsou  pro  tento účel první jarní bylinky, které nám poskytnou první vitamíny a minerály v lehce vstřebatelné  podobě.  Současně  dodají vlákninu, která se postará o naše vnitřní čištění a spouští  detoxikaci našeho organismu. Mezi užitečné způsoby, jak konzumovat více bylinek a zeleniny patří určitě zelené smoothies. Pro zpestření je vhodné zařadit do  jarního jídelníčku svoje osvědčené raw recepty. Jídlo je také vhodné  doplnit o naklíčená semínka např. mungofazolí, vojtěžky, slunečnice, řeřichy  apod.

V poslední době stále více do popředí  vstupuje fermentace neboli kvašení potravin, díky kterému do těla dostaneme více prospěšných laktobacilů než je v nejlepším farmářském jogurtu. Fermentace  příznivě mění chemickou povahu našeho  jídla a jeho stravitelnost. Aktuální směr stravování je přirozené doplňování živin z přirozených zdrojů.

Tlusté střevo  je odpovědné za náš imunitní stav. Zanesené střevo  nemůže plnit svou  funkci a pak se v těle přemnožují bakteríe, plísně, paraziti a výsledkem je únava, vyčerpání, deprese….. Ve střevech se nalézá až 80%  imunitního systému.  Správně osídlené střevo vhodnými bakteriemi nám  může změnit náladu  a v konečném důsledku  zlepšit kvalitu života.

Nejlepší recept na přirozenou kvašenou potravu je salát z kysané zeleniny – tzv.  PICKLES: 

Suroviny: Hlávka zelí, (červené nebo bílé),  2 velké mrkve, cibule, sůl

??????????

Zeleninu  nastrouháme na nudličky , smícháme se solí a napěchujeme do lahve nebo keramického hrnce, nahoru položíme talířek a zatížíme.  Necháme při pokojové teplotě fermentovat 3-5 dní dle okolní teploty. Pickles je  hotové, když je zelenina křupavá a jemně kyselá. Uchováváme v lednici pro zastavení fermentace.  Salát přidáváme k jídlu nebo jíme samostatně.

Podobně můžeme připravit pickles z jakékoli zeleniny – např. z červené řepy, cibule a křenem.

Dobrou chuť

 

Jana Zupková • 9.4.2016


Previous Post

Next Post

Napsat komentář

Your email address will not be published / Required fields are marked *

Můžete používat následující HTML značky a atributy: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>