Poradce pro zdravé stravování

Jana Zupková

IMGP9617
0

Tip na nákupní košík

Výběr zásob do vaší potravinové skříňky ( neboli špajzu).

Dnes jsem  šla nakoupit do Alberta ( mám ho nejblíž) jen  máslo a vejce a donesla jsem i něco navíc:  Některé potraviny, když  jsou v akci, je povoleno  koupit do zásoby (tedy kromě lososa :-) ) a mít je tak  vždy po ruce, chcete-li něco zdravého a rychlého připravit:

V akci ( 25-45% ) měli:

plechovka fazolí mix s cizrnou  za 13.90,-   IMGP9613
fazole s kukuřicí Mexiko za 13,90 .-
kuskus 500g za 30,-
fazole s kukuřicí Texas za 13,90,-
Bulgur 500g za 30,-

Dnešní oběd: Losos se zeleninovým kuskusem
1 porce – cena 60 Kč, čas u plotny- 20 min
Kuskus – připravíte dle návodu: lžička olivového oleje na dno misky, přisypete kuskus, sůl, kurkumu na špičku lžičky, trochu pepře, promícháte, zalejete dvojnásobným množstvím vroucí vody a necháte odstát přiklopené pokličkou. Na pánvičce osmahnete na proužky nakrájenou cibuli, na kostičky IMGP9620papriku a rajče, (řapíkatý celer) a přisypete hotový kuskus. Promícháte. Losos  - osolíte, opepříte a dáte na pánev s troškou olivového oleje. Opečete z obou stran, zakapete citrónem. Dozdobíte např. kaparami,  klíčky mungo apod.   Podávejte se zeleninovým salátem.  Dobrou chuť.

 


Tip na večeři nebo lehký oběd: Bulgur se zelím.                                                                                 1 porce – cena cca 10 Kč, čas u plotny – 35 min

 

Pro cca 2-3 osoby:                                                                                                                                           1 šálek bulguru
2 šálky vody
1 lžíce oleje ( nebo sádla)
1 cibule
zeleninový bujón
půlka malé hlávky zelí

Na oleji nebo sádle v hluboké pánvi orestujeme nadrobno pokrájenou cibuli. Jakmile začne zlátnout, přidáme nahrubo pokrájené nebo nastrouhané zelí, osolíme, opepříme, můžeme přidat kurkumu a necháme zhruba 15 minut restovat a změknout. Zasypeme bulgurem a zalejeme dvojnásobným množstvím vody s BIO zeleninovým bujónem. Za občasného míchání vaříme na mírném ohni další čtvrhodinku. Necháme ještě chvilku dojít pod pokličkou. Jako příloha se hodí čerstvá zelenina nebo salát s fazolemi.

Dobrou chuť.

 

Jana Zupková • 4.2.2015


Previous Post

Next Post

Napsat komentář

Your email address will not be published / Required fields are marked *

Můžete používat následující HTML značky a atributy: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>