Poradce pro zdravé stravování

Jana Zupková

20140312-162417-our-relationships-reflections-in-mirror.jpg-w350-h-null
0

Jak se naladit

Dnes ráno u snídaně jsem se začetla  do zajímavého  článku s názvem “ Jak se naladit“. To  mě inspirovalo k zamyšlení, jak se naladit např. na  hubnutí.  Náš život je výsledkem našich myšlenek, to  už většinou víme. Jak své myšlenky udržet dlouhodobě v pozitivní rovině však už většinou neumíme.

Lidé, kteří  v životě uspěli, měli před sebou jasný cíl, na který  se zaměřili, soustředili a své veškeré konání vedli tímto směrem. Vaším cílem je získat postavu, na kterou se  budete v zrcadle rádi a s láskou dívat. Vytvoření takového obrazu ve vaší mysli je pro správné naladění tedy  velkou výhodou. Je to  hlava, která řídí vše. A i když  máte sebelepší předpoklady  pro úspěch, pokud images (1)hlava neuvěří, že to dokážete, nepodaří se to. V hlavě nám kolují tisíce myšlenek získaných z dřívějších zkušeností. Pokud vaše pokusy o změnu váhy byly dosud neúspěšné, těžko se v ní objeví z ničeho nic myšlenky o opaku. Je potřeba  na tom vědomě zapracovat.

Znáte pořekadlo – tisíckrát vyslovená lež se stává pravdou? Pokud lhář lže, tak přesvědčuje sám sebe, že to tak opravdu bylo, až tomu nakonec sám uvěří. A tohoto principu můžete  využít k ošálení vašeho mozku. Budete mu lhát tak dlouho, až tomu  sám uvěří.

Nejdříve je nutné  najít v hlavě chvilku prázdného prostoru – zapomenout na  úkoly, na složenky, na stresy. K tomu  výborně slouží meditace. Naučte se nejlépe  ráno po probuzení než vyskočíte ( nebo se vyploužíte) z postele věnovat chvilku na prodýchání – 5x  hluboký nádech a výdech  - nádech 6s – výdrž 7 s – výdech 8 s . Prokysličíte si mozek a bude vám to v práci lépe myslet. Při dýchání se soustřeďte na proudění vzduchu nosními dírkami – to  vám  umožní vytěsnit jiné myšlenky a nasadit si  do hlavy vaši novou ranní mantru: např.  „Ve svém novém, štíhlém těle se cítím zdravě a skvěle.“ Nebo si  vymyslete svou vlastní větičku, kterou si budete opakovat pokaždé po probuzení,  před spaním a také před a po každém  jídle. Tím, jak  budete nahlas nebo v mysli vyslovovat tuto  větu, váš mozek  bude reagovat v souladu s tímto  tvrzením. Zpočátku to  možná ani nepoznáte, ale postupně zjistíte, že už si  pozorněji vybíráte, kolik a jaké jídlo si dáváte do úst. Na večírku už nesníte celý tác chlebíčků, ale budou vám stačit 2 kousky, nedáte si pečené koleno, ale např. rybu na grilu, nepřidáte si porci tatarky navíc, ale dáte si zeleninový salát atd.

Přestože jste si na začátku lhali, nakonec jste tomu uvěřili a v zrcadle po čase uvidíte nový obraz.

Držím vám place.

Jana Zupková • 8.2.2015


Previous Post

Next Post

Napsat komentář

Your email address will not be published / Required fields are marked *

Můžete používat následující HTML značky a atributy: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>