Poradce pro zdravé stravování

Jana Zupková

0

Kvasím, kvasíš, kvasíme…

Pickles, kimchi – nejlepší jídlo na ochranu před viry. I těmi odjinud, co cloumají našimi emocemi do té míry, že nakupujeme ve velkém potraviny, které nás moc nezachrání. Mouka, olej, těstoviny jsou pro naše zdraví větší nebezpečí než všechny viry světa. Naopak, teď je nejvyšší čas věnovat pozornost prevenci, která posílí naši imunitu do budoucna a nemusíme se pak obávat ani virů ani obezity po karanténě 🙂 . Imunitu je potřeba budovat dlouhodobě, cíleně a vědomě. Mimo jiné, jedním ze způsobů, jak posílit imunitu je zvýšení počtu „hodných“ bakterií ve svých střevech. Nejlevnější, nejrychlejší a nejsnadnější je naložit si doma svoje pickles.

Je to jednoduché:

1 cibule

1 hlávka zelí ( i červené)

1-2 mrkve

kousek celeru

lžička kmínu

1,5 lžičky soli

Jak na to :

Zelí jemně nakrouháme, čím jemněji tím lépe. V míse prosypeme kmínem a solí a ručně promačkáme, aby zkřehlo a pustilo trochu šťávy. Přidáme nastrouhanou mrkev, cibuli, případně kousek celeru i petržele a řádně promícháme.

Natlačíme do lahve až po okraj, aby byla láhev téměř plná a byl tak minimální přístup vzduchu a zatížíme. Posupně se bude uvolňovat tekutina, která může přetékat až před okraj, což je žádoucí, protože se tak vytlačí vzduch a zabrání se uhnívání nebo tvorbě plísní na povrchu. Proto lahev položte na talířek, aby zachytil tekutinu a netekla vám po stole. Uložte ji na teplejší místo a už jen pozorujte, co se děje.

Zhruba po 4-5 dnech můžete zelí ochutnat. Pokud má ideální chuť – je jemně křupavé a mírně nakyslé, je hotovo. Můžete si jej uzavřít do menších sklenic a uložit do lednice. Vydrží tam tak dlouho, dokud ho nesníte. Přidávejte si salát ke každému vhodnému jídlu, nebo si večer k TV místo čipsů dejte plnou misku.

Vaše střeva vám budou vděčná a vaše imunita bude věčná 🙂

bakteriepicklesstřeva

Jana Zupková • 21.3.2020


Previous Post

Next Post

Napsat komentář

Your email address will not be published / Required fields are marked *